//SA
Cerita PMR ku :D
Monday, December 17, 2012 • 2:43 AM • 0 comments
Assalammuailaikum dan selamat petang to all readers :) macam tak caya jea yang lusa result PMR dah keluar . wehhh , rasa sekejap jea . dan sekarang aku dah start nervous . hanya mampu tawakal dan berdoa kepada ALLAH jeaa , harap-2 sangat aku lulus , aminnnnn .

aku ada nak story sikit masa harituh aku jawab PMR . kakak aku ada cakap jangan over confident sangat . just cool jea bila jawab exam . apa yang kakak aku cakap serius memang betul , dan terjadi pada aku dulu . sebelum PMR , exam KH aku memang teruk asyik failed jeaa . harituh trial aku dengan member aku sorang jea yang failed yang lain semua lulus , nak kata cemburu memang lah ada tapi dah nak buat macam mana rezeki lepa kann . memang pelik gila lahh kenapa aku failed . padahal KH lah banyak aku study . dalam kelas bila cikgu bagi latihan aku dengan member-2 aku akan berkumpul dan buat sama-2 . tapi kenapa markah aku teruk . bila aku teringat kan kata-2 kakak aku tuh , baru aku pahamm . memang setiap exam KH aku terlalu confident gilaa . sebab tuh lah aku keja failed jea . then lagi berapa hari lagi PMR aku dengan member-2 aku study kat BJ . and then , aku dengan cyeaa pegi POPULAR . mula-2 aku memang nak amek buku nota yang tebal-2 punyaa taw . tapi cyea cakap dah terlambat nak beli semua ny , last-2 simpan buat pekasam kannn . tak pea lahh , betul jugak cakap cyeaa lebih baik beli buku latihan yang nipis . then aku just amek buku latihan KH , AGAMA dengan BM . buku latihan tuh nipis jea , harga RM2.50 . masa tuh duit pown tak banyak just amek yang murah-2 jea lahh . nampak jea murah dan nipis kann , tapi bagus taw . sebab soalan dalam buku yang aku beli tuh , masuk PMR okayyyyy . serius aku tak tipu . soalan dya sebijik sama macam dalam buku latihan tuh . serius , memang aku terkejut . paper BM ada masuk satu soalan jea , iaitu soalan pemahaman . walaupown satu saja , kira alhamdulillah lahh . dan paper KH ada lebih kurang 3 4 soalan jugak lahh yang masuk tapi soalan tak sebijik just soalan tuh ubah sikit lah . memang tak sia-2 aku beli buku latihan tuh . KH aku amek ERT . nampak senang jea kann , tapi susah woihhhh . ERT pown ada kira-2 , wayar-2 . ingat masak-2 tuh senang kea , tak dak makna nyaa semua sama jeaa . nak kenal mesin jahit lahh , wayar tuh lah macam-2 jugak lahh . dan satu soalan KH PMR harituh yang paling senang , soalan tanya cara nak membuat air tembikaii kat bawah tuh ada step-2 buat air tembikai dan susun bagi betul . bagi aku yang tuh soalan yang agak senang sikit . tapi aku tak confident lah jawapan yang aku buat tuh betul . tapi harap betul lahh .

Dann hari pertama aku nak menjawab PMR , aku terlupa somethingg . serius aku tak ingat lansung pasal kena bawak IC tuh . memang aku langsung tak ingat . tangan ny pulak gatai , dowk elok-2 dalam beg duit then p ubah letak dalam laci . pagi tuh memang aku rasa aku tak bawak something . tapi aku hiraukan . lagi berapa minit nak masuk dewan kami p jumpa ustazah , then ustazah tanya semua dah bawak IC . masa tuh jugak aku rasa macam nak menjerit taw tak . memang aku kalut gila lah masa tuh . nasib baik lah ustazah baik hati bagi pinjam fon suruh kowl bapak aku . and then bapak aku mai hantaq IC , memang dalam hati sat g balik rumah memang kena beleter dengan mak aku lahh . nasib baik jugak lah cyeaa teman aku , member aku yang lain semua buat deq jeaa , aku geram jugak lah masa tuh . aku sempat tarik tangan cyeaa teman aku japp . lepas-2 p balik kat tapak himpunan tuh baru member aku cakap yang bole p amek surat kalau calon tak bawak IC . Ya Allah , rasa macam nak hentuk kepala kat dinding jea taw dakkk . sabaq jea masa tuhh . nak buat macam mana , dah dapat dah pown IC aku . tengokk hari pertama pulak tuh dapat masalah , hah ! pemadam pown aku tak bawak jugak taw . sempoi gila kan akuu , Allah nak uji aku hari pertama PMR . tapi aku terima jea . tuh masa hari pertama PMR ny masa hari ke 4 tak salah aku yangg exam Math hari Isnin kan . hari last aku jawab PMR pownn aku dapat masalah tapi ny masalah sikit jea . sebelum hari Isnin tuh , aku ada p study kat rumah Ika iaitu hari Sabtu . sebelum p rumah Ika aku ada beli jangka lukis taw , yea lahh Math kan kena guna alatan-2 nak mengukur kan . aku p lahh beli , aku pulak p amek jangka lukis yang pensil tekan punya . bila sampai jea rumah Ika aku bukak jangka lukis tengok-2 tempat nak tekan pensil tekan tuh kan tak dak . kalau yang biasa punya jangka lukis kena letak pensil tapi aku punya pensil tekan . pensil tekan tuh tak berfungsi langsungg , tempat nak tekan tuh hilangg . masa tuh aku dah bara dah . tapi tak pea sat g balik aku p tukaq balik . aku tak taw lah masa hari Sabtu ada ribut kea or gempa bumi kowt , tiba-2 kedai yang aku beli jangka lukis tuh TUTUP ! aduhhhhhhhhhhhh , apa aku nak buat . kedai tuh hari Ahad tutup jugak . tapi asal kedai tuh tutup awal sangat . memang keng sat lahh . dah lah exam Math tuh hari Isnin , time bila aku nak p tukaq . masa hari Isnin tuh , nasib baik lahh aku ny suka merepair , aku repair-2 last-2 yeahhh berjayaa alhamdulillah . tuh lahh masalah-2 yang aku dapat time PMR . Allah nak menguji akuu . tapi alhamdulillah , aku bole mengatasinyaa .

kayyy lah dah panjang aku bercerita ny , so to batch 97 aku harap korang dapat keputusan yang lulus , baik dan cemerlang . dan begitu jugak aku supaya dapat keputusan yang cemerlangg , korang doa-2 kan aku jugak kayy , Aminnnnnn :D


PASTFUTURE
SyiraAnuar

Syira , Sixteen , Penang . welcome to my Blogg . click love to follow me :) thanks .
TWEET TWEET
H I S T O R Y

  • Bash Kpop ?
  • Pray For Gaza
  • 50 Things About Me ! Jemput lah membaca .
  • School Holiday :D

  • D' Credits
    © Skin by Nur Aliaa Header by SA.